Ik krijg de laatste tijd vragen van landgenoten hoe ze het EK en de Olympische Spelen kunnen volgen in het buitenland (met Nederlands commentaar).

Ik heb mij er eens in verdiept en ben tot de onderstaande conclusie gekomen.

Misschien is het ook interessant voor u.

BVN TV zendt het EK en de Olympische Spelen niet rechtstreeks uit.

Dit heeft te maken met rechten.

Mensen in Europa kunnen kijken via de Astra satelliet (Nederland 1, 2, 3).

Maar als je buiten Europa woont of niet al te veel wilt uitgeven aan een schotel en andere apparatuur of omdat je geen schotel wilt/mag/kunt plaatsen, zijn er de volgende oplossingen.

Voorwaarde is wel dat je redelijk internet hebt.

1- www.firstrowsports.eu

Gratis live streams van sportwedstrijden wereldwijd (niet altijd Nederlandstalig).

Geen voor- en nabeschouwingen en achtergronden.

2- www.vpnworldwide.com/nlexpatslivesports.html

NOS Sport zendt alle reguliere uitzendingen (weekend uitzendingen en sportjournaals) en de grote sportevenementen (Champions League, EK2012, O.S.2012, Tour de France, TT van Assen, Roland Garros etc.) live uit met een stream op hun website www.studiosport.nl.

Zonder een Nederlands IP adres is dit NIET te zien.

Voor $10 per maand (en geld terug garantie) krijg je bij een VPN provider een Nederlands IP adres waarmee je o.a. deze live streams kunt kijken.

Ook gunstig als je wilt skypen in landen als China, UAE, Oman e.d.

En natuurlijk unblocken van gecensureerde websites.

Zorg dat je een abonnement neemt van een provider die een Nederlandse server heeft!

3- www.slingbox.com

250 euro.

Alles wat je in NL ziet, via internet naar o.a. je smartphone/laptop wereldwijd (ook als je op de fiets zit of aan het strand ligt!).

Je hebt wel een TV-signaal nodig in NL waar geen anderen naar kijken en goed internet in Nederland en in het “ontvangst” land.

Ideaal als je tijdens je vakantie niets wilt missen van de Zinderende Sport Zomer!

Dus kijken op je laptop en als je wilt, een kabeltje van je laptop naar je TV/beamer.