Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eeuwige hulp?

  • JR Ewing

    Ik vraag me af hoe zinvol hulp aan Haïti is. Het is gruwelijk wat deze mensen overkomt en dan met name de kinderen. Er is echter één groot probleem die feitelijk zelfs groter is dan de nood waarin de Haïtianen nu verkeren. De mentaliteit van het Haïtiaanse volk. Zij noemen zichzelf trots maar de geschiedenis heeft uitgewezen dat het ze totaal ontbreekt aan wilskracht en doorzettingsvermogen om iets van het land te maken. Het land is corrupt, onveilig en zwaar crimineel. Vanzelfsprekend heeft dit volgens de Haïtianen alles met de slavernij te maken waarvan zij zogenaamd nu nog de littekens dragen zodat ze uiteindelijk weer met het beschuldigende vingertje naar ons, de westerlingen kunnen wijzen. Kortom, wij, de mensen die zij altijd hebben verafschuwd en die in hun ogen verantwoordelijk zijn voor al hun kommer en kwel van de afgelopen eeuwen, kunnen nu hun portemonnee trekken? No way! Ik niet!

  • Fransendiana

    Ja net zo lang totdat het land compleet is qua structuur en infrastructuur, Nederland kan nog veel meer geven…….