Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

HUMANITAIR SCHANDAAL VAN GROTE RIJKE LANDEN !!!

  • Fransendiana

    KAN EEN GROOT RIJK LAND DAN EEN ZEER ZWARE BEVING VOORKOMEN,NEE DAT NIET, MAAR WEL ANDERE ZAKEN

    Hoe kan het nou dat een land zo lang in de top 10 van armste landen staat, is het omdat er geen olie uit de grond te halen is, zo groot is Haiti toch niet en nooit geweest, mijn inziens had hier allang structuur en infrastructuur degelijk plaats kunnen binden met hulp van the almighty usa…dat een Bank I Moon komt kijken, ja leuk ….dat een H.Clinton komt kijken,ja leuk,wat kan de Haitianen dat schelen,geen zak, want ook Bank I Moon en Clinton hebben blijkbaar NIETS gedaan de laatste vele jaren sinds het bewind van de beesten papa en baby doc…..ik vindt dit een humanitair schandal van de eerste orde.Als gebouwen destijds met genoeg geld hadden gebouwd geweest hadden ze veel beter orkaan en aardb evingbestendig geweest….opvallen he dat sint maarten vele zeer zware orkanen doorstaat en gebouwen blijven staan,terwijl op Haiti dan alles plat zou gaan…..een HUMANITAIR SCHANDAAL JEGENS DE MENSELIJKHEID als je alles volgens deletter van de wet napluist !

    En hier maar klagen over een zogenaamde kredietcrisis, weet je, het interesseert me geen ene malle moer heel die zogenaamd ekredietcrisis !!

    Grote rijke landen denken,ach…maak je niet druk…mensen gaan dit ook wel vergeten…….warchild,artsen zonder grenzen,rode kruis,unicef…die lossen het wel op voor ons…..

  • Hans

    Dat is eenmaal zo, de “rijke” wereld heeft geen oog voor dit soort landen (voorbeelden genoeg) der zit geen olie of gas of iets dergelijks, en het zal altijd zo blijven de ongelijkheid….Oke ze gaan evenop bezoek maar eigenlijk heb dat totaal geen waarde..dit land Haiti heeft niet alleen nu hulp nodig maar ook in de komende toekomst..en dat land weer enigzins een menselijk bestaan geven door .. de infrastructuur aanpakken.. scholing ….gezondheidzorg…. der zijn zoveel zaken dat dit land nofig heeft maar ook de mensen opleiden dat die de boodschap door kunnen geven en dat het land weer zelfstandig een plaats krijg maar de hulp van buitenaf zowel financieel als materieel is zeer belangrijk

  • Marvin

    Ja, maar straks zijn ze Haiti weer vergeten….is het dan misschien een optie om Haiti ook figuurlijk op te laten houden te bestaan.

    Concreet, Haiti wordt Dominicaanse Republiek.De grens van de Dominicaanse Republiek wordt doorgetrokken….Haiti houdt letterlijk op te bestaan…

    De VS gaan geld steken in structuur en infrastructuur en VOORMALIG Haiti is over 20 jaar 1 van de best lopende Caribische zonbestemmingen.

  • Hans

    Ja samenvoegen met de Dom. rp. is denk ik wel een optie maar niet alleen Amerika moet er geld in steken en helpen met allerlei zaken ook diverse Europese landen denk aan de voormailge kolonisator Frankrijk.

    En het samenvoegen heeft ook voordelen op ten duur want dan komt Haiti uit de greep van armoe en economische wanorde dan kan het weer een plaatsje krijgen in de Carib. en de wereld.

    Maar het allerbelangrijkst dat het land nu moet worden geholpen en moet in de hulpverlenging structuur komen (met VN militairen voor orde en gezag) en ook de geldinzameling actie die nu wel een goed doel krijgen, want der bljift teveel aan de strijkstok hangen en verdwint op duistere wijze in de portemenees van bestuurders.

    Dus de aandacht moet op Haiti blijven ook als dadelijk alles weer een beetje op orde is, want deze mensen zitten altijd al in een vicieuze cirkel van allerlei negetieve zaken.

  • Fransendiana

    Ik hoorde vannacht een man op radio 1, een beetje Gronings of Fries accent….het ging over Haiti…en de vraag of het zin heeft om geld over te maken omdat je niet kan controleren of het bij de mensen komt…om een lang verhaal kort te maken, deze meneer had de asociale instelling om te stellen en te vertellen dat…….Zolang in Nederland de voedselbanken toenemen heeft het weinig zin voor mij om geld over te maken naar Haiti……………….

    Leest U in deze laatste zin 100 procent Nederlands egoistisch gedrag ! Goed lezen en U haalt er alles uit hoe ziek de geest van deze man in feite is.

    Een voedselbank,met respect hoor mensen maar we hebben een dak,verwarming, krijgen keurig geordend eten en drinken uitgereikt en er zijn tigduizend hulpinstanties die je kunnen en helpen hier in NL, daar in Haiti moeten ze het al jaren zelf uitzoeken, als je deze vergelijkingen niet kan maken met elkaar, Haiti en NL, ben je niet goed in je hersens !

    Gelukkig weten we met zijn allen hier dat het gros van de Nederlanders wel reeel kan nadenken !

    Ik zeg dus niet dat een voedselbank niet erg of zo, maar DAMN dit is toch geen vergelijking meer mensen !!!!