Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe kunnen we helpen.

  • maben

    Natuurlijk zijn mijn vriend en ik erg onder de indruk van de ramp die in Haiti heeft plaatsgevonden.

    Wij hebben toevallig een 7 weekse vakantie geboekt in de Dominicaanse Republiek. We vertrekken 22 januari.

    Ik ben vaak in west afrika geweest en mijn vriend in Jamaica.

    Ik heb een zorg achtergrond (ook de cursus tropische ziekten, maar de differentiaitei noodhulp heb ik niet gehaald) en zou graag een traditionele bottenzetter willen helpen de gewonden te verzorgen. Aangezien ik een soort stage heb gelopen bij een man in west afrika.

    N.B. Ik heb geen verstand van wondverzorging maar wel van botbreuken.

    Mijn vriend heeft een bouwbedrijf gehad. We zoeken naar wegen om de daad bij het woord te voegen.

    We zorgen dus zelf voor vervoer, verblijfskosten, verzekering etc.

    Ik zou veel verband mee kunnen nemen en aldaar met bamboestokken spalken maken.

    Dit werkt prima

    Svp reacties van mensen die Haiti kennen.

  • Hans

    Ik denk dat je de hulp moet overlaten aan die die er nu zijn houd ook rekening mee

    dat al ermeer VN troepen dus ook medisch personeel meekomt en dat je er niets te zoeken heb

    want je loopt hun voor de voeten.

    Laat het over aan de organisaties en ngo's die daar voor zijn, Oke initiatief is nooit verkeerd

    maar het heeft weinig zin..informeer bij die organisaties of er kleinschalige projecten zijn

    maar doe niks op je eigen houtje want als dat meer zouden doen dan wordt het een

    onoverzichtlijke situatie ook voor uw eigen veilgiheid.

  • Fransendiana

    En ik ben heel erg woest op die vieze politici wereldwijd die alleen maar aan hun eigen denken, en aan olie en wapentuig…criminelen zijn het !!!

    Nu spelen ze de reddende engel maar alleen omdat de hele wereld meekijkt stelletje viezerikken !!!!!